Documentaţiile de urbanism în format electronic, cerute şi la Timişoara

După ce Primăria Cluj a anunţat, în premieră, eliberarea documentaţiilor de urbanism în format electronic, Primăria Timişoara a primit mai multe petiţii prin care i se solicită implementarea unei proceduri similare.

 

După modelul Clujului

Primăria Cluj Napoca anunţa, zilele trecute, în premieră că a făcut un prim pas important pentru digitalizarea instituţiei, în sensul că toţi clujenii au posibilitatea de a solicita emiterea în format electronic a certificatelor de urbanism (şi prelungirea acestora), prelungirea autorizaţiilor de construire sau desfiinţare, avize ori acorduri. De asemenea, pot comunica online începerea execuţiei lucrărilor.

Cum Timişoara este de multe ori un oraş mai activ decât Clujul pe acest segment al construcţiilor, au apărut deja petiţii prin care Primăriei Timişoara i se cere introducerea rapidă a unui sistem similar.

„Poate faceţi şi dumneavoastră ca şi cei de la Cluj, să ne daţi urbanismele şi autorizaţiile electronic.Şi nu ne mai cereţi separat autorizaţie de construcţie pentru apă, canal, curent şi gaz. Că e clar că, dacă îmi fac casă vreau şi curent şi apă. Daţi-ne o singură autorizaţie de construcţie pentru casă şi toate utilităţile. Durează enorm să obţii 4 autorizaţii separate!”, se precizează într-una din aceste petiţii transmise prin intermediul portalului domnuleprimar.ro.

Primăria Timişoara va analiza această posibilitate, mai ales că, potrivit un arhitect care a coordonat mulţi ani Compartimentul de Urbanism al Primăriei, există suportul tehnic necesar pentru această operaţiune. „Ar fi binevenită emiterea documentaţiilor de urbanism în format electronic, mai ales că există baza necesară pregătită de vreo zece ani. Pentru tinerii de 20 de ani, care nu concep decât în format electronic relaţia cu instituţiile ar fi un sprijin extraordinar. Procesul ar decurge mult mai repede şi am scăpa de cozi”, consideră arhitectul Radu Radoslav.

 

Soluţie anti-aglomeraţie la ghişee

Este evident că trecerea documentaţiilor pe format electronic nu ar elimina complet lucrul direct cu cetăţeanul la structurile de specialitate ale Primăriei, dar ar fi, cu siguranţă, o soluţie binevenită pentru reducerea cozilor şi a aglomeraţiei la ghişee. Mai ales că volumul de activitate pe acest segment este unul destul de mare. Anul trecut, de pildă, Serviciul Certificări şi Autorizări al Direcţiei de Urbanism a Primăriei Timişoara a redactat şi eliberat 1767 autorizaţii de construire, 5456 de certificate de urbanism, de 1119 de solicitari pentru recepţia lucrărilor de construire şi 2818 de răspunsuri la adrese, cereri şi sesizări.

Print Friendly, PDF & Email

Articol scris de

jurnalist Timpolis, mircea.pavelescu@timpolis.ro