Documentaţie în aşteptare de cinci ani, pentru cel mai prost drum din vestul ţării

viaduct rupt svinitaDeşi asigură legătura dintre Timiş şi una dintre cele mai pitoreşti zone din ţară, Clisura Dunării, cu un potenţial turistic fantastic, Drumul Naţional 57 rămâne în proiect şi, deocamdată, pune pe fugă şi pe cei mai temerari şoferi care se aventurează cu maşina prin zonă.

 

Drum pentru amatorii de senzaţii tari

Deşi administraţia judeţeană şi-a făcut un titlu de glorie din pomenirea investiţiilor fără precedent în infrastructura rutieră, în Timiş, deci în zona sa de acoperire începe unul dintre tronsoanele care concurează la categoria de „cel mai prost drum naţional din ţară.”

Deşi nu este, poate pe primul loc în topul celor mai dezastruoase şosele, din cauza concurenţei din zona de nord-est a ţării unde, în Botoşani, încă mai există o porţiune de drum naţional din pământ, DN 57 din Caraş-Severin care porneşte din Timiş, din Moraviţa, şi ajunge până în sud, trecând prin Oraviţa şi pe Clisura Dunării, şi-a dobândit cu siguranţă o faimă nedorită printre şoferii care se încumetă să-l străbată.

Construit acum 50 de ani, drumul a fost modernizat o singură dată, în 1975. Documentaţia tehnică pentru reabilitare a fost întocmită de cinci ani de către Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara, dar a rămas „la păstrare” din cauza lipsei banilor pentru investiţia propriu-zisă. Şi, în varianta în care banii nu vor veni în viitorul apropiat, şi sumele cheltuite pe studii de fezabilitate se vor pierde, pentru că acestea vor expira şi vor trebui realizate din nou.

Plin de denivelări şi plombe, circulat de multe ori pe contrasens, pentru ca şoferii să-şi protejeze maşinile, Drumul Naţional 57 îi pune pe fugă, din păcate, şi pe potenţialii clienţi ai motelurilor şi pensiunilor dintr-una dintre cele mai pitoreşti zone turistice din ţară, Clisura Dunării. „Din păcate, impactul stării drumului asupra turismului din zonă este dezastruos. De ani de zile, în ciuda promisiunilor, reabilitarea acestui drum nu este trecută în buget. Am făcut demersuri şi la nivel central, am făcut şi drumuri la Timişoara, la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri, dar tot degeaba. Drumul se mai plombează din când în când, dar nu este suficient. Trebuie refăcut, fără discuţie”, ne-a declarat deputatul cărăşean Valentin Rusu, care a realizat mai multe interpelări pe această temă.

Până şi reprezentanţii DRDP Timişoara sunt de acord că, din cauza stării de planeitate, acesta este cel mai rău drum din vestul ţării, punct de vedere al confortului asigurat, şi conducerea Direcţiei timişorene se arată îngrijorată cu privire la faptul că în această perioadă se recoltează grâne, care sunt duse cu maşini de mare tonaj la portul Moldova Nouă, pentru export, în condiţiile în care drumul este „prea obosit” pentru trafic greu. Lucrurile nu se vor schimba însă până când nu se alocă banii necesari reabilitării.

 

Un traseu unic în ţară

Unul dintre cele proaste drumuri din ţară străbate, paradoxal, una dintre cele mai frumoase zone din România. Drumul leagă leagă Orşova de Moldova Nouă şi Oraviţa, continuând până la Moraviţa, Timiş, unde se leagă de DN 59 care duce spre Timişoara.

Drumul traversează regiunea Clisura Dunării, traversând Carpaţii în lungul Dunării, trecând pe lângă Cazanele Mici şi Cazanele Mari şi pe lângă statuia de 40 de metri a lui Decebal de lângă Dubova. La Naidăş, DN 57C, o ramificaţie a acestui drum îl leagă de un punct de trecere a frontierei, spre oraşul Biserica Albă din Serbia.

Print Friendly, PDF & Email

Articol scris de

jurnalist Timpolis, mircea.pavelescu@timpolis.ro