Drumul dintre Giroc şi Pădurea Giroc, care va trece peste viitoarea Centură Sud Timişoara, nu e prevăzut cu pistele de biciclete realizate în 2015 din fonduri europene.
Deputatul USR de Timiș, Cătălin Drulă, a sesizat o deficiență a proiectului Centurii Sud Timișoara. Fiind scos la licitație de CNAIR după planuri din 2011, proiectul actual prevede relocarea drumului dintre Giroc și Pădurea Giroc, pe un pasaj peste viitoarea Centură. Respectivul pasaj nu are, însă, prevăzute pistele de biciclete realizate în 2015 din fonduri europene.
Erorile în faza de planificare sunt o mare problemă a proiectelor de infrastructură din România, spune Cătălin Drulă: „Avem aici unul din multele exemple. Drumul DC318, recent modernizat și prevăzut cu pistă de biciclete separată, va fi relocat pe aproape un kilometru și va supratraversa printr-un nou pasaj viitoarea Centură, precum și canalul de irigații adiacent.”
Pe zona relocată, inclusiv pe noul pod peste Centură, drumul nu este prevăzut cu pistă de biciclete, afirmă deputatul USR.
„Lucru rar, unul din ofertanții de la licitația lansată de CNAIR a sesizat această discontinuitate și a cerut o clarificare dacă să prevadă sau nu piste de bicicletă și pe sectorul de drum relocat. Răspunsul CNAIR: Nu. Rezultatul ar fi o întrerupere a pistei existente pe 1km (inclusiv peste noul pod) ceea ce ar expune bicicliștii pericolului de accidente în acea zonă, mai ales la sfârșit de săptămână când drumul este aglomerat și de mașini și de bicicliști”, declară Cătălin Drulă.
Prin vocea acestuia, USR Timiș a solicitat CNAIR și Ministerului Transporturilor să emită de urgență o clarificare în cadrul licitației, prin care să ceară ca și pe sectorul relocat al DC318 să fie prevăzute piste pentru bicicliști, prin lățirea platformei drumului pe acea zonă. Timp este încă, ofertele nu au fost depuse, spun oficialii USR Timiş.
Călălin Drulă a solicitat, de asemenea, și autorităților locale și județene, primarului din Giroc și președintelui Consiliului Județean să se implice și să facă aceeași solicitare la București.
Ultimele comentarii