Deputat PNL Marilen Pirtea: „Examenul de Bacalaureat 2019 atinge apogeul nepromovării din ultimii cinci ani”

Procentul elevilor promovați la Bacalaureat, dat publicității astăzi de Ministerul Educației Naționale, înainte de contestații, este de doar 63,78%. Numai 86.794 de elevi au reușit să promoveze Bacalaureatul 2019. Din cei 136.087 de candidaţi, din care 116.316 au provenit din promoția curentă, iar 19.771 au provenit din promoțiile anterioare, doar 86.794 au luat peste media 6. „Acesta este cel mai slab procent din ultimii cinci ani”, declară deputatul liberal Marilen Pirtea.

 

„Dincolo de faptul că ponderea elevilor care ajung la finalul ciclurilor educaționale preuniversitare este, în România, de doar aproximativ jumătate dintr-o generație școlară, iată că și ratele de reușită la Bac devin tot mai mici, coborând procentul elevilor cu examenul de Bac promovat la doar 31% din totalul elevilor care formează o generație de elevi la intrarea în ciclul primar de învățământ”, remarcă deputatul liberal Marilen Pirtea, coordonator al Comisiei de Educație a PNL.

Acesta mai spune că diferența dintre numărul copiilor care au intrat în ciclul învățământului primar în 2006 și numărul celor care s-au înscris la examenul de Bacalaureat în 2019 este îngrijorătoare în sine, pentru că aproape jumătate nu a mai ajuns la proba Bacalaureatului 2019: „Din 230.000 de copii ai acestei generații, doar 116.000 s-au înscris la Bac-ul de anul acesta. Iată că acest recul semnificativ al întregului parcurs preuniversitar al elevilor din România, chiar și rezultatele obținute de cei care au intrat în proba Bacalaureatului vin să confirme concluziile din ultimii ani, cu un record negativ absolut al celei mai mici ponderi de elevi care au luat BAC-ul, înregistrate în ultimii cinci ani.”

Aceste rezultate, adaugă Marilen Pirtea, conduc la o singură concluzie: „șansele la o bună pregătire a celor care reprezintă viitorul României sunt tot mai reduse, pentru ca tinerii care se află în învățământul preuniversitar astăzi să ajungă și la o perspectivă de pregătire superioară, iar această realitate plasează învățământul românesc la marginea spațiului european al educației, acesta fiind etalonul față de care suntem datori să ne raportăm.”

Print Friendly, PDF & Email