Deputat PNL Marilen Pirtea: „Decizii importante în educație sunt luate de Guvern ca la piață”

Anunțată intempestiv, introducerea examinării de tip grilă la Bacalaureat a fost amânată cu un an, după numai două zile de la propunerea noului tip de examinare, ca reacție la protestele organizațiilor de elevi și ale experților din domeniu. Această succesiune de evenimente nu arată decât că PSD a transformat guvernarea într-o tarabă, în Guvern deciziile fiind după ureche, de către persoane necalificate, consideră deputatul liberal Marilen Pirtea.

 

„Cu siguranță, această decizie, privitoare la schimbarea manierei de evaluare la examenele deosebit de importante ale Bacalaureatului și Evaluării Naționale nu se poate lua decât după un proces consistent de dezbatere publică, condus într-un mod organizat și cuprinzător, care să-i implice pe toți actorii interesați în procesul educațional. Se pare că lipsa de decizie și expertiză din Guvern nu permite o astfel de dezbatere publică, fără de care deciziile devin contestabile și îndoielnice”, declară Marilen Pirtea, deputat PNL de Timiş şi coordonatorul Comisiei pentru educație a PNL.

Acesta cataloghează drept superficiale explicațiile aduse pentru adoptarea noilor formate grilă de evaluare au fost superficiale. Reprezentanții Centrului Național de Evaluare și Examinare, mai spune Marilen Pirtea, s-au scuzat prin faptul că se dorește o abordare unitară la toate disciplinele de examen și că, în timp ce la unele discipline erau deja itemi obiectivi de examinare (socio-umane, geografie), la altele nu erau utilizați astfel de itemi, la Română, la Matematică și la Istorie.

Deputatul liberal afirmă că nu se poate vorbi de obiectivitate în examinare decât atunci când se asigură toate condițiile de testare a cunoștințelor și abilităților elevilor, în deplină egalitate și corectitudine, printr-o metodă coerentă la nivel național: „Nimeni nu poate da asigurări ferme că maniera de examinare prin testare grilă chiar se ridică la aceste exigențe, mai multe voci publice aducând în aceste zile contraargumente. Din nou, s-a demonstrat că în absența unei dezbateri reale nu pot exista concluzii clare și nu se poate fundamenta o decizie coerentă pentru sistemul de învățământ.”

Marilen Pirtea subliniază faptul că o schimbare radicală a manierei de examinare nu se poate adopta în lipsa unui responsabil titular al acestui portofoliu: „Urmarea scandalului creat, amânarea cu un an a aplicării acestei decizii, este o dovadă a haosului din guvernare, cu efecte directe care vor duce la bulversarea elevilor și la alterarea corectitudinii evaluărilor.

 

Print Friendly, PDF & Email