Deputat PNL Marilen Pirtea: „Agenda guvernamentală ignoră prioritățile din învățământ”

Nevoile din educație și preocupările decidenților nu se intersectează, spune deputatul liberal Marilen Pirtea. Acesta acuză că agenda guvernamentală ignoră prioritățile din învățământ.

 

Deputatul PNL de Timiş Marilen Pirtea, coordonator al Comisiei de Educație, Cercetare, Tineret și Sport a PNL, se declară îngrijorat de faptul că nici jumătate din elevii clasei a XII-a nu au promovat examenul de simulare a Bacalaureatului. Situaţia în care, spune el, revendicarea transmisă de elevi către Ministerul Educației, aceea de a interveni cu prioritate asupra planurilor-cadru, este o reacție firească: „Cele o sută de mii de semnături aduse cu roaba de elevi la Ministerul Educației sunt o dovadă puternică în sprijinul revendicărilor lor. Aceștia cer, pe bună dreptate, să fie ascultați de către decidenți.”

Marilen Pirtea subliniază că este nevoie de modernizarea învăţământului preuniversitar, pentru centrarea sa pe nevoile specifice ale elevilor, în acest fel putându-se asigura creșterea atractivității orelor, mai ales prin modernizarea planurilor-cadru.

Deputatul liberal mai spune că abordarea comprehensivă în ciclul preuniversitar este direcția spre care va trebui să se modernizeze Educația, pentru ca elevii să integreze cunoștințele și abilitățile necesare înţelegerii mediului înconjurător şi a societății. Şi mai spune că e necesară consultarea reprezentanţilor Consiliului Naţional al Elevilor, „dialogul real între responsabilii din Educație și elevi urmărind formularea politicilor publice corecte, îndreptate spre reducerea numărului de discipline obligatorii și creșterea gradului de diversitate a disciplinelor”.

Marilen Pirtea atrage atenţia că scandalul adeverințelor medicale solicitate elevilor în „Săptămâna altfel” este o altă dovadă a deciziilor nemotivate. Medicii de familie s-au confruntat cu creșterea alarmantă a solicitărilor de adeverințevenite de la elevi ce urmau să meargă în diverse excursii, actele cerute de profesori în urma unui ordin al ministrului Educaţiei. „Medicii ar trebui să hotărască dacă elevii sunt apți să meargă la muzeu, la un concurs de șah sau la o grădină botanică, de exemplu. Situația la care s-a ajuns forțează limitele normalității. Astfel de decizii cu privire la activitățile extrașcolare nu pot fi luate de medicii de familie, profesorii având toate abilitățile pentru a juca rolul de coordonatori ai acestor activități. E lipsit de sens să ne ascundem în spatele unor adeverințe medicale, proces care înseamnă un consum de resurse cel puțin nejustificat”, ami spune Marilen Pirtea.

Acesta atrage atenţia că erorile le plătim cu toții, pentru că deciziile greșite și greşelile permise prin decizii de rutină sau netransparente luate de Guvern induc efecte de termen lung. O astfel de decizie, spune el, a fost și cea de schimbare a componenței Consiliului National de Statistică și Prognoză a Învățământului Superior, care stabilește cifrele de școlarizare în universitățile publice din România. „Această schimbare la limita legii a componenței acestui consiliu este semnalul pentru posibile decizii viitoare ce vor afecta învățământul superior, urmând să aducă arbitrariul și lipsa de transparență în distribuirea resurselor publice pentru universități”, declară Marilne Pirtea. Adăugând că mediul academic solicită să fie consultat de către decidenți înaintea luării unor măsuri ce pot afecta pe termen lung viața universitară.

Print Friendly, PDF & Email