De cinci ori mai mulţi bani de la bugetul judeţean, pentru o strategie inexistentă

Consilierii din Opoziţie acuză: „E nevoie de proiecte viabile, nu doar de idei de pliante”

Calin DobraTimişul nu are o strategie de promovare şi dezvoltare a turismului. Are, însă, o asociaţie care se ocupă de aceste obiective, condusă chiar de vicepreşedintele Consiliului Judeţean Timiş, social-democratul Călin Dobra. Acesta susţine că mai întâi trebuie făcută promovarea turismului şi apoi dezvoltarea lui. Şi argumentează nevoia de majorare a cotizaţiei anuale a asociţiei de către CJ Timiş cu facturi telefonice, bani pentru combustibil şi pentru laptop-uri.

 

40.000 de lei în plus, de la bugetul CJ Timiş, pentru promovarea şi dezvoltarea turismului

Sumele de bani care au ca destinaţie oficială promovarea turismului în Timiş, dar care cu dificultate au putut fi justificate de către solicitanţii lor, au făcut obiectul unei dispute deschise în cea mai recentă şedinţă de plen a Consiliului Judeţean Timiş. Pe ordinea de zi a figurat un proiect de hotărâre vizând aprobarea măririi cotizaţiei de la bugetul judeţului către Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului în Timiş, al cărei preşedinte şi iniţiator este vicepreşedintele CJ Timiş, social-democratul Călin Dobra.

Solicitarea, care a figurat pe agenda ultimei şedinţe de plen, viza majorarea de cinci ori a cotizaţiei anuale datorate de Timiş în calitate de membru fondator al Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului în Timiş. Adică, o suplimentare de buget de la 10.000 de lei la 50.000 de lei.

Marian Constantin Vasile 1Solicitarea de majorare cu 40.000 de lei a cotizaţiei a fost amendată de către consilierul liberal Marian Vasile, care a acuzat că „în două luni de activitate, Asociaţia a cheltuit 10 000 de lei”. Acesta a solicitat informaţii despre modul în care au fost utilizaţi banii publici pentru promovarea obiectivelor turistice ale judeţului, cu atât mai mult cu cât, spune el, bugetul Asociaţiei este mult mai mare, întrucât la asociaţie au fost constrânşi să adere majoritatea primarilor din judeţ.

În ce s-au investit aceşti bani publici? Şi cine face selecţia salariaţilor care fac parte din Asociaţia pentru Dezvoltarea Turismului, a mai chestionat, în contextul discuţiei, liberalul Marian Vasile, fost vicepreşedinte al CJT. Acesta a informat şi că din Asociaţie fac parte în acest moment 33 de primari din judeţ, cărora le-ar fi fost solicitate, potrivit afirmaţiilor lui, cotizaţii anuale „de la 50 000 de lei în sus”.

Solicitările consilierului judeţean PNL Marian Vasile au fost susţinute şi de către consilierul judeţean PDL Marius Martinescu, care a cerut să afle în ce scop au fost utilizaţi cei 10 000 de lei alocaţi de CJT până în acest moment. „Poate nu la campanie se utilizează”, a declarat Marius Martinescu, care a adăugat că a încercat să obţină răspunsul şi de la directorul executiv al asociaţiei, Delia Barbu, care nu i-a putut oferi, însă, nicio informaţie cu privire la destinaţia exactă a banilor. În plus, a mai subliniat Marius Martinescu, nu există structurată nicio strategie de promovare a turismului. Consilierul judeţean PDL a solicitat, de aceea, ca, până la finalul lunii decembrie 2014, asociaţia să le prezinte consilierilor judeţeni o strategie privind promovarea şi dezvoltarea turismului în judeţ, pentru o perioadă de zece ani, din 2015 în 2025.

MARIUS MARTINESCU 2(1)„Nu există o fundamentare pentru majorarea de la 10.000 la 50.000 de lei”, a mai precizat Marius Martinescu, avertizând şi asupra dublei calităţi a preşedintelui Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului, Călin Dobra, care este şi vicepreşedinte al CJ Timiş, calitate din care dispune, practic, asupra alocării unor fonduri din partea instituţiei către asociaţia pe care o conduce.

Asociaţia a fost înfiinţată, potrivit informaţiilor oferite de preşedintele CJT Titu Bojin, la iniţiativa vicepreşedintelui Călin Dobra, cu sprijinul liderului CJT şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale de Turism, iar din structura de promovare a turismului în judeţ mai fac parte, alături de Călin Dobra, în calitate de membri ai Consiliului Director al Asociaţiei, primarii Alger Ilaş, Samuel Lupulescu, Marcel Muia şi Ioan Sorincău.

„E nevoie de proiecte viabile, nu doar de idei de pliante”

Punctele de vedere exprimate în plen de către consilierii judeţeni Marian Vasile şi Marius Martinescu au fost susţinute şi de către consilierul judeţean PP-DD Petru Juravle, care este de părere că trebuie limitate cererile de finanţare care vin înspre CJ Timiş din partea diverselor asociaţii, despre care acesta a apreciat că reprezintă, în fapt, în mare măsură, „asociaţii care căpuşează, în diferite feluri, Consiliul Judeţean”.

În ceeea ce priveşte alocarea sumei de 40.000 de lei, adică majorarea de cotizaţie solicitată de reprezentanţii Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului, Petru Juravle a propus alocarea eşalonată a sumei, după prezentarea unor realizări concrete. „Sunt de acord cu proiecte viabile pentru turismul din Banat, nu doar cu idei de pliante”, a precizat acesta, care i-a chestionat pe membrii Asociaţiei dacă pot prezenta o listă cu obiectivele turistice ale judeţului.

Vicepreşedinte CJ Timiş: „Întâi trebuie făcută promovarea, şi apoi dezvoltarea turismului”

Potrivit vicepreşedintelui CJ Timiş, Călin Dobra, „întâi trebuie făcută promovarea, şi apoi dezvoltarea turismului”, şi asta pentru, susţine el, membrii Asociaţiei cunosc foarte bine care sunt obiectivele turistice din judeţ. Acesta a apreciat că termenul avansat de consilierul PDL Marius Martinescu, de realizare a unei strategii până la finalul acestui an, este intempestiv şi că nu poate fi elaborată o strategie solidă pe zece ani într-un interval de timp de doar trei luni. Social-democratul Călin Dobra a mai precizat, ca răspuns la acuzele care au fost aduse de către consilierul judeţean PNL Marian Vasile, că valoarea cotizaţiilor pe care Primăriile care au aderat la Asociaţie le plătesc este stabilită în Adunarea Generală, ea nefiind impusă de la centru. Adăugând că, până în acest moment, mare parte din activitatea Asociaţiei a fost realizată de către membrii acesteia în regim de voluntariat, aceştia utilizând propriile autoturisme şi achitând din venituri proprii cheltuielile cu facturile telefonice şi cu combustibilul.

Print Friendly, PDF & Email

Articol scris de

Jurnalist Timpolis