D.R.D.P. Timişoara se judecă cu propriii angajaţi, pentru controlul selectiv de la graniţă

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara se judecă în momentul de faţă cu mai mulţi angajaţi din Arad, de la Agenţia de Control şi Încasare Nădlac. Aceştia au fost sancţionaţi pentru că au permis intrarea unor tiruri în ţară fără a fi controlate în vreun fel, tiruri care au fost descoperite în trafic la Giurgiu, adică după ce au traversat ţara.

Argumente originale

DCF 1.0Agenţia de Control şi Încasări Nădlac, aflată în subordinea D.R.D.P. Timişoara, a devenit celebră încă din 2010, când o parte din conducerea acestei structuri a fost destituită, iar patru angajaţi au fost concediaţi pentru că ar fi cerut şpagă staff-ului tehnic al trupei de rock AC/DC, venită să concerteze în România.

„Minunile” legate de A.C.I. Nădlac nu se opresc aici, în prezent o parte din angajaţii Agenţiei judecându-se cu Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara, care i-a sancţionat cu tăierea unui procent din salariu, pentru că nu au observat  mai multe tiruri care au trecut necontrolate prin punctul de control de la Nădlac, la sfârşitul anului trecut, fiind descoperite în trafic tocmai la Giurgiu.

Funcţionarii sancţionaţi au solicitat restituirea sumelor de bani reţinute şi obligarea D.R.D.P. Timişoara la cheltuieli de judecată, precizând că nu s-a putut dovedi pe parcursul cercetării disciplinare că vehiculele au intrat în ţară pe tura lor. Iar „D.R.D.P. nu a luat măsuri organizatorice pentru desfăşurarea normală a activităţii deoarece la locul de muncă, la intrarea pe pistă nu există barieră sau semafor, aşa cum există la A.C.I. Giurgiu, iar despre autovehiculele menţionate, contestatorul nu ştie pe unde au trecut, el îndeplinindu-şi atribuţiile de serviciu”.

Argumentaţia din aceste hotărâri ale proceselor derulate la Tribunalul Arad este şi mai interesantă. Unul dintre funcţionarii contestatari a susţinut în pledoaria sa că nu sunt întrunite condiţiile răspunderii disciplinare şi nu a săvârşit vreo faptă cu vinovăţie, deoa-rece a verificat toate vehiculele care s-au prezentat la control, admiţând că, uneori, este posibil să se fi deplasat la locul unde este vehiculul staţionat pentru verificare, celelalte vehicule putând aştepta, sau nu, efectuarea verificărilor.

Proces pentru 10% din salariu, într-o singură lună

C.N.A.D.N.R., prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara, s-a apărat cum a putut mai bine în aceste procese, aratând că, „prin decizia luată, contestatarii au fost sancţionaţi disciplinar cu reducerea salariului de bază, pe o perioadă de o lună, cu 10%, pentru că în data de 15 noiembrie şi-au desfăşurat activitatea pe postul de intrare pistă şi au permis intrarea în ţară a patru vehicule de transport marfă, fără a fi verificate documentele ce însoţesc transportul”.

Deşi unii contestatari au adus ca martori propriii colegi, care au declarat că aceştia „verificau documentele autovehiculelor, preluând actele acestora în toneta unde îşi desfăşurau activitatea”, D.R.D.P. Timişoara şi-a susţinut cauza, menţionând că şi declaraţiile martorilor confirmă că respectivii contestatari erau de serviciu „şi controlau camioanele care treceau prin faţa lor, astfel încât este greu de crezut că cele patru autovehicule au ocolit punctul de control şi nu au fost văzute de către contestatori, deoarece acestea au trecut într-un interval scurt de timp unul după altul, respectiv în de-cursul unei ore şi jumătate, iar chiar dacă s-ar fi întâmplat acest lucru, contestatorul trebuia să anunţe aceste sustrageri de la verificare şefilor ierarhici superiori pentru a lua măsuri în acest sens”.

În acest sens, în câteva procese de acest gen, Tribunalul Arad a constatat că faptele respective constituie „abateri grave de la normele legale, sunt săvârşite cu vinovăţie şi e normal să atragă sancţiuni disciplinare”, dând astfel câştig de cauză, recent, D.R.D.P. Timişoara. Este, însă, posibil ca funcţionarii în cauză să conteste aceste decizii la Curtea de Apel Timişoara, pentru că hotărârile nu au fost definitive şi irevocabile. Dincolo de argumentele interesante invocate în aceste procese, rămâne o concluzie destul de clară – că pot intra tiruri necontrolate în serie printr-un punct de control vestic.

În 2010, când izbucnea scandalul legat de şpaga cerută staff-ului tehnic al trupei AC/DC, conducerea de atunci a D.R.D.P. Timişoara preciza că „s-au luat şi măsuri ca, pe viitor, să nu mai aibă loc astfel de cazuri, s-a înfiinţat un telverde, 1234, unde se pot face sesizări, iar în cel mult 30 de minute o echipă va ajunge în vamă pentru a vedea despre ce este vorba. Periodic, se vor face şi controale inopinate”.

Print Friendly, PDF & Email