Inspectorii de muncă din vestul ţării vor verifica în perioada următoare zonele în care se face lucrări la tronsoanele de autostradă de pe porţiunea Deva – Lugoj, unde există riscul surpării malurilor sau alunecărilor de teren.
Verificări la zonele periculoase
În următoarele săptămâni, angajaţi ai Inspectoratelor Teritoriale de Muncă din vestul ţării vor face verificări extinse pe toate şantierele unde există riscul surpărilor de maluri şi al alunecărilor de teren. Rolul acţiunii este prevenirea incidentelor ce ar putea să apară în asemenea cazuri. Vor fi verificate zeci de şantiere, inclusiv cele de pe autostrada Deva-Lugoj, precum şi lucrările efectuate pentru introducerea de reţele de apă sau de canalizare.
Acţiunile de control vor include şi verificarea modului în care se aplică prevederile legale privind protecţia salariaţilor pe timp de caniculă.
Tronsonul de autostradă Lugoj – Deva are câteva puncte sensibile. O anomalie legată de construcţia acestuia a fost adusă la cunoştinţa conducerii Ministerului Transporturilor, anul trecut, prin intermediul unor interpelări parlamentare. În care se menţiona că s-a folosit argilă ca suport pe unele zone mlăştinoase, iar rezultatele, odată cu primele ploi, au fost pe măsura materialului folosit.
„În Timiş se lucrează la tronsonul de autostradă Traian Vuia – Margina şi, în dreptul localităţii Dumbrava, autostrada trece printr-o zonă mlăştinoasă. În 2015 şi din cauza secetei, compania constructoare a folosit mii de maşini de argilă, realizând un strat de doi metri grosime, prin care a acoperit golul mlăştinos, în loc să folosească piatra. Din cauza ploilor, solul de pământ a început să se deplaseze în diferite direcţii. Se încearcă proptirea cu bolovani şi acoperirea cu pietre pentru a masca «construcţia» realizată”, se menţiona în interpelarea respectivă, în care se solicita şi să precizeze cine se face vinovat pentru lipsa de control a lucrărilor efectuate.
Oficialii ministeriali au transmis că, în cadrul contractului de proiectare şi execuţie pentru autostrada Lugoj-eva, lot 2, înainte de întocmirea proiectului tehnic, au fost identificate zone unde capacitatea portantă a terenului de fundare este necorespunzătoare, drept pentru care s-au prevăzut soluţii tehnice de consolidare a acestora.
Viitor incert
Cu sau fără verificări, există destule incertitudini legate de viitorul lucrărilor la autostrada Lugoj-Deva, ca şi cu privire la viitorului tuturor lucrărilor importante de infrastructură.
„Eu nu ştiu dacă schimbarea Guvernului va schimba lucrurile cu mult în rău, pentru că oricum nu era deloc bine nici înainte. Dacă am avea miniştri decişi să-şi facă echipe pe criterii de competenţă, ai putea spera ca lucrurile să meargă mai bine. Dar cred că se va continua la fel de prost. Se numesc amante şi rude în posturi cheie, sau persoane faţă de care există tot felul de datorii în companiile de stat. Am rămas cu acelaşi ministru de resort, din păcate, deci aşteptări prea mari nu sunt”, spune Ionuţ Ciurea, director executiv al Asociaţiei Pro Infrastructura.
Ultimele comentarii