Consiliul Judeţean Timiş nu renunţă la fosta clădire a Finanţelor

Deşi investiţia nu se mai justifică

Fost sediu Finante Publice TimisDupă scandalul legat de intenţia Consiliului Judeţean Timiş de a achiziţiona neapărat fosta clădire a Fiscului, de pe bulevardului Revoluţiei, administraţia judeţeană părea că renunţă la cumpărarea imobilului, care nu mai putea fi justificată prin descentralizare şi trecerea mai multor instituţii judeţene în subordinea sa. La început de an, achiziţia imobilului apare, din nou, pe lista de investiţii…

 

500.000 de lei pentru o clădire cu destinaţie necunoscută

Oricine are curiozitatea să studieze lista de investiţii pe 2015 a Consiliului Judeţean va avea surpriza să descopere o achiziţie la care administraţia judeţeană renunţase, declarativ, de anul trecut. Este vorba de cumpărarea fostului imobil al Finanţelor Publice, de pe bulevardul Revoluţiei nr. 15 A, pentru care CJ Timiş a alocat suma parţială de 500.000 de lei.

Marius Martinescu portret foto PDL Timis„Într-adevăr, acea clădire apare pe lista de investiţii, deşi onor conducerea nu prea poate justifica cu nimic această achiziţie. Iar cumpărarea acelui imobil nu a fost asociată cu niciun obiectiv asumat de către CJ Timiş. Cu alte cuvinte, se cumpără, dar nu se ştie ce se va face cu ea. Important pare să fie doar să dăm bani pe ea. Din nefericire pentru preşedintele CJ Timiş, şi eu am fost desemnat în Comisia care trebuie să analizeze oportunitatea acestei achiziţii, şi am cerut nişte lămuriri de ordin juridic, lămuriri care până acum nu ne-au fost date de specialiştii în insolvenţă care administrează clădirea”, ne-a declarat consilierul judeţean PNL Marius Martinescu.

Un alt consilier judeţean PNL,Tiberiu Lelescu, spune că necesitatea achiziţiei acelui imobil era argumentată cu descentralizarea şi lelescu-tiberiu757nevoia de a găsi sedii pentru instituţiile ce ar fi urmat să treacă în subordinea CJ Timiş. „Descentralizarea nu se mai realizează, şi cu toate acestea, acel imobil apare pe lista de investiţii pe acest an”, mai spune Tiberiu Lelescu.

O achiziţie controversată

În noiembrie 2013, aproape jumătate din timpul alocat şedinţei de plen a CJ Timiş a fost ocupat de discuţiile generate de intenţia administraţiei judeţene de a cumpăra clădirea de pe b-dul Revoluţiei.

Consecventă deciziei de a achiziţiona imobilul, administraţia judeţeană a decis, în şedinţa din decembrie 2013, să aprobe proiectul de hotărâre ce viza oportunitatea achiziţiei imobilului. Consilierii democrat-liberali au arătat însă că au fost 11 voturi împotrivă şi, din punctul lor de vedere, pentru că era vorba de o hotărâre privind patrimoniul, ar fi trebuit ca două treimi dintre ei să voteze pentru, lucru care nu s-a întâmplat.

“Valoarea de piaţă a proprietăţii, fără cota de proprietate a Statului Român, ar fi de 3.240.000 de euro, respectiv 14.700.000 de lei, însă în condiţiile de vânzare forţată pentru proceduri de faliment sau execuţie silită, valoarea de piaţă a proprietăţii este de 2.268.000 de euro, respectiv 10.290.000 de lei”, ţineau să precizeze oficialii CJ Timiş. Care voiau să arate că administraţia judeţeană face o afacere bună cu această achiziţie. Totodată, se aducea şi argumentul “necesităţii asigurării spaţiilor pentru funcţionarea instituţiilor de interes judeţean”.

Consilierii judeţeni Marius Martinescu şi Tiberiu Lelescu atrăgeau atenţia asupra acestei tranzacţii, arătând că, tocmai pentru că existau dubii legate de evaluare, au fost propuse două amendamente, care prevedeau ca suma de cumpărare a imobilului să nu depăşească suma de ipotecă de 4.129.488 de lei, a Administraţiei Finanţelor Publice Timişoara, şi să se efectueze trei rapoarte de evaluare de către trei societăţi distincte. În plen se spunea atunci că „sunt nişte preţuri de parcă era o clădire din Bucureşti toată din sticlă, deşi are geamurile sparte, iar tencuiala e căzută şi pe dinafară, şi pe dinăuntru.”

Imobilul aparţine unei firme aflate în acest moment în procedură de insolvenţă. Asupra imobilului, care are o suprafaţă de 3.200 de metri pătraţi, este instituită o ipotecă de către Administraţia Finanţelor Publice Timişoara, în valoare de 4.129.488 de lei.

Print Friendly, PDF & Email

Articol scris de

Jurnalist Timpolis, bogdan.piticariu@timpolis.ro