Consiliul Consultativ în domeniul Turismului, creat de Primăria Timişoara

Ca o pregătire a strategiei pentru anul 2021, Primăria Timişoara vrea să-şi creeze o structură de specialitate pe domeniul turismului.

 

Prognoze optimiste

Primăria Timişoara a pregătit pentru următoarea şedinţă de plen un proiect ce are ca scop crearea unei structuri specializate care să se ocupe de strategia turistică pentru momentul 2021, când oraşul va deveni Capitală culturală europeană.

Pe lângă Primăria Timişoara, se constituie un Consiliu Consultativ în domeniul Turismului, văzut ca „o structură consultativă fără personalitate juridică care funcţionează pe baza dialogului structurat în ceea ce priveşte elaborarea şi monitorizarea aplicării politicilor publice în domeniul turismului.” Municipalitatea motivează această decizie cu creşterea constantă a numărului de turişti în Timişoara, în ultimii ani, prognozele optimiste cu privire la acest domeniu, generate de obţinerea titlului de Capitală Culturală Europeană în 2021, dar şi investiţiile în spaţiul public şi accesibilitate din ultima perioadă.

Ideea constituirii acestei structuri a venit în cadrul târgului de Turism „Vacanţa” 2017, când a fost organizat dezbaterea „Timişoara, destinaţie turistică 2021”. „Pe lângă prezentările generate de subiectul dezbaterii, evenimentul a permis o lungă sesiune de discuţii libere ale autorităţii locale, reprezentate de dl. viceprimar Dan Diaconu, cu operatorii de turism, ghizi şi persoane interesate de acest domeniu. Concluziile acestor discuţii sau transformat într-un set de măsuri necesare pe termen scurt, mediu şi lung pentru încurajarea activităţilor turistice în Timişoara”, spun reprezentanţii Primăriei.

În opinia acestora, necesitatea dialogului constant cu operatorii de turism şi sectorul asociativ din acest domeniu la nivelul Timişoarei este evidentă.

Noua structură ar urma să funcţioneze pe baza unui regulament de funcţionare, în cadrul acestuia urmând a fi stabilite zonele de interes, de competenţã, structura organizatoricã, modul de conducere şi funcţionare, precum şi toate celelalte detalii cu caracter administrativ.

Consiliul Consultativ ar urma să se ocupe de brandul-ul oraşului, strategia turistică, marketingul turistic, promovare şi informare turistică, patrimoniu turistic şi cultural, servicii turistice, dezvoltarea infrastructurii turistice, parteneriate şi voluntariat, perfecţionare profesională, categorii de turism: turism cultural, turism de afaceri (congrese şi reuniuni), turism de recreere, turism sportiv, turism enologic  şi „turism şi inovare / noi tehnologii”.

 

Cultură, patrimoniu şi turism

Preşedintele asociaţiei Ariergarda Timişoara, scriitorul Daniel Vighi consideră că turismul, cultura şi patrimoniul ar trebui să fie cei trei piloni pe care se bazează întregul concept aferent strategiei „Timişoara – Capitală Culturală Europeană”.

„În mod cert trebuie făcut mai mult pe domeniul acesta al turismului, iar acest lucru a fost asumat inclusiv în dosarul aprobat de forurile europene. Trebuie să se realizeze o împletire între turism, cultură şi patrimoniu, iar Timişoara să fie o poartă spre Europa, la fel cum a fost şi Sibiul. Până la urmă în alegerea Timişoarei a contat şi spiritul european, care se manifestă mai puternic la Timişoara, în raport cu celelalte oraşe candidate, iar acest lucru trebuie pus în valoare. Dacă nu se constituie o strategie puternică de turism, se prăbuşesc şi celelalte elemente ale conceptului de Capitală Culturală Europeană”, spune Daniel Vighi.

În opinia sa, pe partea de infrastructură trebuie făcute schimbări rapide şi eficiente: „Poate ne-am obişnuit să tot mergem în alte locuri, dar acum trebuie să asigurăm infrastructura şi condiţiile necesare pentru turiştii care vin aici. Să plecăm inclusiv de la cele mai simple lucruri – parcări pentru autocare, pentru că se va pune accent pe segmentul acesta de city-break, unde  transportul se va face preponderent cu autocarul. Şi trebuie să diversificăm şi oferta turistică, pentru a nu se termina într-o zi tot ce se poate vizita pe plan local.

Print Friendly, PDF & Email

Articol scris de

Jurnalist Timpolis, bogdan.piticariu@timpolis.ro