CNAIR: Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva nu va fi deschis circulaţiei

Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva nu va fi deschis circulaţiei Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva nu va fi deschis circulaţiei până când nu se rezolvă problemele tehnice la podul peste Mureş, anunță directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Sorin Scarlat, conform Agerpres.

 

„În urma realizării expertizei, s-a constat că la podul peste râul Mureş aparatele de reazem au deplasări şi rotiri faţă de axul teoretic. Aceste elemente trebuie repoziţionate sau poate chiar înlocuite. Mai exact, un pod metalic reazemă pe nişte puncte. Acele puncte, concentratori de eforturi, trebuie să aibă anumiţi parametri tehnici. Există un element din cauciuc, se numeşte neopren armat, acel element de cauciuc din proiect trebuie să aibă anumite dimensiuni şi o anumită poziţionare faţă de structura de beton. Aceste elemente nu sunt la poziţia care trebuie. Din cauza traficului din şantier, aceste elemente s-au deplasat. Remedierea presupune ridicarea tablierului, care are 2.000 – 3.000 de tone, repoziţionarea acestor aparate de reazem şi o monitorizare săptămânală a comportării acestor aparate de reazem în timpul circulaţiei pentru că există riscul ca în timpul circulaţiei, din vibraţii, din şocuri aceste elemente să se deplaseze din nou. Această operaţiune trebuie făcută înainte de a deschide traficul pe acest lot. Deci, nu se va da în trafic până când nu se rezolvă cu podul de pe Mureş”, declară Sorin Scarlat, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Potrivit şefului CNAIR, compania a fost prejudiciată, dar pentru a putea sesiza organele judiciare trebuie stabilit prejudiciul. În acest sens, acum este în derulare o procedură de evaluare tehnică şi trebuie urmaţi nişte paşi contractuali: „Acum suntem prejudiciaţi. Nu pot să cuantific acest lucru în bani. Lotul trebuia dat în folosinţă în august, deci faptul că nu îl pot folosi mă prejudiciază, ca şi companie, că nu pot să utilizeze un bun pentru care am plătit. Ca să pot sesiza organele de cercetare trebuie să am un prejudiciu. Asta facem acum cu expertizarea. Trebuie o expertiză tehnică şi financiară. Urmărim aceşti paşi tehnici ca să putem cuantifica prejudicial.”

O altă problemă descoperită pe acest lot este rugozitatea, de aceea expertul a decis ca viteza maximă cu care să se circule pe acest lot după darea în circulaţie să fie de maxim 90 km/h: „Există şi o fisură în corpul autostrăzii, la km 56. Va trebui găsită o soluţie de consolidare. Aşteptăm de la expert să ne spună soluţia. Deschiderea traficului poate mări această fisură.”

Directorul general al CNAIR a precizat că încă nu poate da un termen pentru deschiderea traficului pe această autostradă: „Până nu avem toate elementele puse în ordine nu aş avansa un termen de deschidere a acestui lot. Din punct de vedere al expertului tehnic, traficul se poate deschide în condiţii de restricţie a vitezei, maxim 90 km pe tot lotul, şi cu restricţii de tonaj până la 7,5 tone. Asta e din punct de vedere al expertului. Din punct de vedere contractual, mai avem nişte paşi de îndeplinit. Expertul ne spune din punct de vedere tehnic, inginereşte, care sunt condiţiile. Această expertiză are mai multe trepte. Mi-a spus clar: nu puteţi utiliza autostrada la parametrii la care a fost proiectată pe nicio porţiune din ea. Testele au relevat că sunt probleme.” Expertiza durează 40 de zile.

În ceea ce priveşte ecoductul, soluţia discutată cu constructorul este ca acesta să facă în arbitraj şi să facă o înştiinţare de revendicare.

Potrivit unui comunicat al CNAIR, lucrările executate până în prezent pe autostrada Lugoj-Deva, lotul 3, km 56+220-77+361 nu permit deschiderea traficului în condiţii de confort şi siguranţă, aşa cum sunt stabilite prin reglementările tehnice în vigoare şi prin documentaţia de proiectare care a stat la baza executării lucrărilor. CNAIR a solicitat expertului tehnic independent să realizeze şi să prezinte un raport preliminar care să cuprindă analiza investigaţiilor în teren şi măsurile de conservare şi punere în siguranţă a lucrărilor pentru lotul menţionat al autostrăzii Lugoj-Deva.

 

Print Friendly, PDF & Email

Articol scris de

Redacţia Timpolis, timpolis@online.ro