Campanie anti-furt de motorină la CFR, iniţiată după cazul de la Timişoara

Prejudiciul şi amploarea furtului de carburant descoperit pe raza Regionalei CFR Timişoara a determinat CFR Călători să iniţieze o campanie la nivel naţional pentru combaterea acestui fenomen.

 

Cercetări extinse, după modelul Timişoara

Începând cu această săptămână, CFR Călători a decis să iniţieze pe zona de acoperire a mai multor regionale din ţară acțiuni de descindere pentru stoparea furturilor de combustibil. Acţiunea a început în Cluj, cu polițiștii Secției Regionale de Poliție Transporturi, şi va continua la alte regionale, de unde se vor ridica înscrisuri cu privire la situațiile de alimentare cu combustibil în afara programului.

Acţiunea a demarat după ce s-au făcut sesizări privind alimentarea, chiar și peste capacitatea rezervoarelor, a locomotivelor în afara programului, în perioada ianuarie 2016-  i11ulie 2017 şi are legătură directă cu cazul devenit celebru de la Timişoara.

Reprezentanţii CFR Călători spun că, de la începutul anului trecut, au fost organizate mai multe asemenea acțiuni care au avut ca scop stoparea furturilor şi anunţă că acestea vor continua: „Dosarul de la Timișoara pe acest subiect este în curs de finalizare, prejudiciul fiind de peste 7,5 milioane lei”, mai anunţă reprezentanţii CFR Călători.

Iosif Szentes, directorul deneral al CFR Călători, declară că este absolut necesar ca aceste practici care păgubesc compania să fie stopate: „Pasagerii noștri merită respect, iar respectul presupune grija față de bunul și de banul public.”

„Nu ştiu dacă aceste acţiuni vor putea combate fenomenul, care probabil că are o extindere destul de mare şi se practică de mulţi ani. Probabil însă că la nivel local anchetele făcute au rolul de a-i speria, măcar un timp pe cei care se ocupă cu aşa ceva, cum a fost şi cazul de la Timişoara”, spune Petru Stoian, liderul Sindicatului Mişcare Comercial CFR Timişoara.

 

Un caz faimos

Anul trecut, DIICOT Timişoara declanşa o acţiune de amploare pe această teamă, după ce, începând cu anul 2010, la nivelul Depoului de Locomotive Timișoara s-a constituit și a acționat un grup infracțional organizat, având ca scop însușirea și sustragerea combustibilului din gestiune, în baza unui plan infracțional foarte bine conceput, cu roluri clar definite pentru fiecare dintre membrii grupării.

DIICOT Timişoara menţiona că suspecții coordonau activitatea de sustragere a unor cantități uriașe de motorină din gestiunea unității, prin diferite manopere, acoperite scriptic prin evidențierea în documentele unității a unor consumuri de combustibil mai mari decât cele reale, manopere care permiteau însușirea și sustragerea  surplusului rămas în gestiune.

„Activitatea infracțională era gândită foarte laborios și pusă la punct în cel mai mic detaliu, membrii grupului evidențiind în documentele unității consumuri de combustibil mai mari decât cele reale, făcând astfel posibilă, însușirea și sustragerea  surplusului rămas în gestiune”, mai spuneau procurorii.

Print Friendly, PDF & Email

Articol scris de

jurnalist Timpolis, mircea.pavelescu@timpolis.ro