Administraţia Portuară Timişoara, la un pas de înfiinţare

vaporas-timisoaraPentru a nu exista probleme în momentul în care va începe circulaţia vaporaşelor Primăriei pe Bega, Primăria Timişoara vrea să înfiinţeze Autoritatea Portuară, care să se ocupe de administrarea canalului. Reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor spun că Autoritatea Portuară nu poate funcţiona fără Portul Timişoara.

 

Un demers necesar

Pentru şedinţa Consiliului Local din această lună, Primăria Timişoara a pregătit din nou un proiect care prevede înfiinţarea Administraţiei portuare a Portului Timişoara, care va funcţiona ca un compartiment distinct în cadrul Direcţiei Tehnice a Primăriei.

Această structură este necesară, conform unor reprezentanţi ai Municipalităţii, pentru momentul în care va începe circulaţia vaporaşelor achiziţionate de Primărie pentru transport în comun şi agrement pe Canalul Bega. 

„În momentul de faţă nu există o autoritate desemnată de către Ministerul Transporturilor, cu atribuţii concrete care să administreze infrastructura Portului Timişoara, infrastructură constituită din terenuri, acvatorii,  construcţii hidrotehnice destinate navigaţiei şi acostării navelor, platforme şi drumuri tehnologice aferente Portului Timişoara de la Uzina Hidroelectrica Timişoara până la limita unităţii administrativ-teritoriale a Municipiului  Timişoara (Podul Modoş)”, se arată în motivaţia înfiinţării Autorităţii Portuare Timişoara.

Cu toate acestea, potrivit unor surse din Ministerului Transporturilor, Autoritatea Portuară nu poate funcţiona fără Portul Timişoara. Problema este strict birocratică, pentru că, deşi Consiliul Local a decis, încă din toamna trecută, să înfiinţeze Administraţia Portului Timişoara, Ministerul Transporturilor a comunicat recent Primăriei nu poate înfiinţa administraţia fără a înfiinţa înainte Portul Timişoara, care nu ar exista oficial.

Pentru a rezolva această problemă, noul proiect de hotărâre propus pentru următoarea şedinţă de plen stipulează înfiinţarea Administraţiei Portuare a  Portului Timişoara, „compartiment distinct în cadrul Direcţiei Tehnice a Primăriei Municipiului Timişoara, având funcţia de autoritate portuară”, dar şi înfiinţarea Portului Timişoara, de la Uzina Hidroelectrica Timişoara până la limita unităţii administrativ-teritoriale a oraşului.
Conform aceloraşi păreri din Ministerul Transporturilor, până nu se finalizează aceste demersuri birocratice, ambarcaţiunile achiziţionate de către Primăria Timişoara nu vor putea fi lansate la apă.

„Autoritatea Portuară se va ocupa de partea de administraţie a canalului – monitorizarea adâncimii, curăţare, dragare şi aşa mai departe. Conform unor poziţii exprimate, nu poate exista o Administraţie a Portului Timişoara fără Portul Timişoara. Însă lansarea la apă a ambarcaţiunilor achiziţionate de către Primăria Timişoara nu este condiţionată de aceste demersuri”, este opinia lui Alexandru Bărboi, şeful Oficiului de Căpitănie Timişoara.

Nu există port, dar există planuri pentru Poliţie Navală

Deşi încă nu există scriptic Portul Timişoara, încă de anul trecut s-a anunţat că se întreprind demersuri pentru înfiinţarea unei aşa-numite Poliţii Navale. Mai precis, sunt în derulare formalităţile pentru ca la Poliţia Locală din Timişoara să existe o secţie navală care va asigura ordinea publică pe malurile canalului Bega. Poliţiştii de la Secţia Navală vor supraveghea malurile Begăi, inclusiv pe partea legată de transportul public cu ambarcaţiuni.

Aceasta înseamnă că, pe lângă autoturisme, scutere şi biciclete, poliţiştii locali ar urma să aibă în dotare şi o ambarcaţiune cu care să patruleze pe Bega. Astfel, printre obiectivele enumerate pentru acest an, în cel mai recent raport al Poliţiei Locale Timişoara se numără „înfiinţarea Compartimentului de patrulare navală pe Bega şi dotarea cu şalupă pentru prevenirea evenimentelor negative din zona Canalului dar şi supravegherea astfel, a investiţiilor în cadrul Programului de «Reabilitare a infrastructurii publice urbane a malurilor Canalului Bega», având în vedere că acestea trebuiesc menţinute pe o perioadă de minimum cinci ani sub sancţiunea pierderii finanţării.”

Print Friendly, PDF & Email