25 de noi kilometri de autostradă, finalizaţi în Timiş, în 2015

Autostrada Timisoara LugojÎn Timiş, anul 2015 va avea în plus faţă de 2014 doar 25 de kilometri de autostradă, pe tronsonul Timişoara – Lugoj.

Reţeaua autostrăzilor din România, care totalizează 700 de kilometri în prezent, va fi extinsă cu 50 kilometri în acest an şi cu 200 de kilometri în 2016, declară, citat de Mediafax, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, care a anunţat un necesar de finanţare de aproape 30 de miliarde euro până în anul 2030. „În acest moment avem spre 700 kilometri de autostradă în operare. În 2016, cu siguranţă finalizăm şi vom putea circula pe Sibiu – Nădlac, pe Cluj – Borş, cu o excepţie între Mihăieşti şi Suplacu de Barcău, care ar putea fi finalizată în 2017, pe Cluj – Târgu Mureş, Târgu Mureş – Făgăraş, Sibiu – Făgăraş, Făgăraş – Braşov în situaţia în care vom fi extraordinari de activi, dacă nu în 2017. Cu certitudine vor fi încă 250 de kilometri de autostradă în 2016”, afirmă Ioan Rus.

Referindu-se la deschiderile programate în acest, ministrul a enumerat lotul 2 de la Nădlac – Arad (16,6 km), lotul 2 Timişoara – Lugoj  (25,7 kilometri), Gilău – Nădăşelu (8,7 kilometri) şi 4,9 kilometri pe autostrada Bucureşti – Ploieşti.

Până în anul 2030, România ar urma să construiască 725 de kilometri de autostradă, 184 de kilometri de autostradă fazată şi 1.809 kilometri de drum expres, costul total fiind estimat la 28,6 miliarde euro, inclusiv TVA.

Potrivit informaţiilor prezentate de ministrul Ioan Rus, la începutul acestei săptămâni, sumele pentru investiţiile în infrastructură vor putea fi asigurate în următorii ani din finanţări europene de şase miliarde de euro (incluzând cofinanţarea naţională), acciza la motorină, rovinietă, concesiuni şi parteneriate public-private (patru miliade de euro) şi credite de la Banca Europeană de Investiţii, BERD şi Banca Mondială. „Există şi sursă BEI, BERD, Banca Mondială pe care nu le-am valorificat cum se cuvine”, a afirmat ministrul Transporturilor.

Prin programele cu finanţare europeană, România are la dispoziţie un miliard euro pentru perioada de alocare 2007 – 2013 şi cinci miliade de euro pentru intervalul 2014 – 2020.

Ultima scuză este că nu avem bani”, declară Ioan Rus, arătând că până în prezent principalele probleme în domeniul dezvoltării infrastructurii au fost ineficienţa şi lipsa structurării proiectelor.

Acesta a adăugat că după revenirea la Ministerul Transporturilor, „cu arme şi bagaje”, CNADNR va trebui să prezinte un plan de management, care, susţine Ioan Rus, nu a existat în 25 de ani.

CNADNR a inaugurat 50 de kilometri de autostradă anul trecut (22 de kilometri între Orăştie şi Sibiu, respectiv 28 de kilometri între Nădlac şi Arad), mai puţin de jumătate faţă de nivelul din 2013.

Print Friendly, PDF & Email