10 milioane de euro pentru tronsonul de autostradă Timişoara- Lugoj

Guvernul dă asigurări şi cu privire la finalizarea centurii ocolitoare a Timişoarei

lucrari autostrada lugoj devaGuvernul promite că finalizarea tronsoanelor de autostrada A1 Timişoara-Lugoj-Deva vor rămâne prioritare, primul-ministru Dacian Cioloş menţionând că se vor face eforturi inclusiv pentru finalizarea centurii ocolitoare a Timişoarei.

 

Noi asigurări

De ani de zilel, timişorenii primesc asigurări că finalizarea tronsonului de autostradă Timişoara-Lugoj-Deva şi completarea inelului de centură a Timişoarei rămân prioritare. Din păcate, lucrurile avansează foarte încet, sau deloc în cazul centurii timişorene. De această dată o nouă tranşă de asigurări vine din partea Guvernului Cioloş, fiind avansat şi un termen concret. Asigurările au venit de această dată cu prilejul aprobării recente a bugetului rectificat la jumătatea anului.

„Pentru Timişoara-Lugoj, sunt plăţi estimate în acest an de 10 milioane de euro pentru că această autostradă care include şi centura ocolitoare a Timişoarei este aproape finalizată, deci va fi finalizată în acest an şi vor fi făcute plăţile”, declară premierul Dacian Cioloş.

Rămâne de văzut dacă de această dată promisiunile se vor concretiza sau vor rămâne doar „tradiţionalele” asigurări date timişorenilor frustraţi că impozitele şi taxele mari plătite care se duc la Bucureşti nu se întorc nici măcar în proporţie de 5%, prin investiţii în infrastructură.

„Am fost asiguraţi şi noi că tronsoanele de pe segmentul Timişoara –Lugoj-Deva rămân prioritare în acest moment, alături de tronsonul Sebeş-Turda. Eu merg destul de des prin zonă şi văd că se lucrează. Totul depinde de Guvern, parlamentarii pot avea doar grijă ca sumele necesare să fie alocate din buget, şi pot realiza interpelări pe această temă, care însă nu ajută foarte mult”, spune deputatul timişean Molnar Zsolt.

 

Deficienţe pe şantier

În urmă cu două luni, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, preciza că decizia de a cere o expertiză asupra proiectării şi execuţiei lotului 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva a fost foarte bună, pentru că s-au identificat deficienţe atât la nivelul materialelor, cât şi la nivelul tehnicii de construcţie.

“Iată că decizia pe care am luat-o acum câteva luni, când am văzut problemele de pe Orăştie-Sibiu, de a extinde expertiza şi aici, a fost foarte bună. Expertiza arată că sunt deficienţe atât la nivelul materialelor, cât şi la nivelul tehnicii de construcţie, şi urmează să vadă care sunt soluţiile pentru a ne repune pe noi, ca beneficiar, pe CNADNR, în situaţia de a avea un obiectiv corect construit şi nu unul peticit din start”, preciza atunci Dan Costescu.

Ministrul mai menţiona că rezultatele expertizei au fost comunicate constructorului, acelaşi care a lucrat la autostrada Orăştie-Sibiu, pentru că acesta are datoria să remedieze defecţiunile. O anomalie legată de construcţia autostrăzii Lugoj-Deva a fost adusă la cunoştinţa conducerii Ministerului Transporturilor şi prin intermediul unei interpelări, de către deputatul timişean Niculae Mircovici. Parlamentarul spunea că s-a folosit argilă ca suport pe unele zone mlăştinoase, iar rezultatele, odată cu primele ploi, au fost „spectaculoase”.

“În Timiş se lucrează la tronsonul de autostradă Traian Vuia-Margina şi, în dreptul localităţii Dumbrava, autostrada trece printr-o zonă mlăştinoasă. În 2015 şi din cauza secetei, compania constructoare a folosit mii de maşini de argilă, realizând un strat de doi metri grosime, prin care a acoperit golul mlăştinos, în loc să folosească piatra. Anul acesta, din cauza ploilor, solul de pământ a început să se deplaseze în diferite direcţii. Se încearcă proptirea cu bolovani şi acoperirea cu pietre pentru a masca «construcţia» realizată”, se menţiona în interpelarea realizată de Niculae Mircovici. Răspunsul Ministerului Transporturilor a fost că „s-a luat la cunoştinţă” şi că se va acţiona în consecinţă, pe măsură ce vor apărea deficienţe concrete, şi la recepţie, răspuns considerat aberant de către deputatul timişean care a făcut interpelarea.

Articol scris de

Jurnalist Timpolis, bogdan.piticariu@timpolis.ro