STS, partener la o super-reţea de comunicaţii în Timişoara

Primăria Timişoara încheie un parteneriat cu Serviciul de Telecomuncaţii Speciale, care va fi implicat în administrarea comunicaţiilor aferente proiectului de „Trafic management şi supraveghere video”.

 

Parteneriat între Direcţia Tehnică şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale

Proiectul „Trafic management şi supraveghere video”, care presupune printre altele dotarea zonelor identificate cu risc de infracţionalitate sau zone rutiere periculoase cu  230 de camere de de supraveghere a fost finalizat de Primăria Timişoara în luna octombrie 2016.

Municipalitatea consideră că proiectul îşi atinge obiectivele propuse, urmând a se trece la pasul următor, respectiv cooptarea STS într-un proiect vizând realizarea reţelei de comunicaţii prin fibră optică pentru infrastructura critică şi instituţiile de comandă şi control ale statului în Timişoara.

Proiectul acesta reprezintă etapa a doua de implementare a proiectului “Trafic management şi supraveghere video” şi constă în conectarea a 273 de obiective – 26 de staţii de biciclete, nouă staţii de vaporeto, 14 chioşcuri de vânzări abonamente RATT, 29 de panouri de informare ale Primăriei, 67 de instituţii, 58 de locaţii de la Universitatea Politehnica Timişoara, 22 de locaţii de la Universitatea de Vest Timişoara şi 30 de locaţii de la Universitatea de Medicina si Farmacie „Victor Babeş”.

În acest sens, pe baza protocolului-cadru încheiat cu STS şi pe baza procedurii de lucru stabilite de comun acord se propune realizarea din fonduri proprii ale Primăriei Timişoara a unei Râreţele dedicate de comunicaţii pe suport de fibră optică. Această infrastructură nu va necesita cheltuieli permanente, administrarea reţelei de comunicaţ­ii urmând a fi asigurată de către STS, cu titlu gratuit, în baza unui protocol existent, cu valabilitate de zece ani. Deservirea punctului de comandă, precum ş­i securizarea comunica­ţiei va fi în sarcina Primăriei Timi­şoara.

În final, prin realizarea şi administrarea acestui complex sistem, Primăria vrea să realizeze o reţea de date şi comunicaţii foarte eficientă, de care să beneficieze atât instituţiile, cât şi cetăţenii.

 

Continuarea unui proiect cu o miză de aproape zece milioane de euro

Proiectul care vizează realizarea super-reţelei de comunicaţii, în parteneriat cu STS, este o urmare a implementării sistemului de trafic management şi instalării unui sistem de supraveghere video în Timişoara, iniţiat de Primărie, în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi al Administraţiei Publice, în cadrul Programului Operaţional Regional 2007 – 2013, pe domeniul „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere”. Valoarea totală a proiectului a fost de peste 43 de milioane de lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă asigurată de UE a fostde mai mult de 35 de milioane de lei.

Contractul a fost semnat la finalul lunii ianuarie 2013, iar data asumată iniţial pentru implementarea proiectului a fost de 12 luni, începând din 30 ianuarie 2013.

În forma propusă de iniţiatorii săi, proiectul îşi propunea să contribuie la îmbunătăţirea fluxului rutier şi al siguranţei cetăţeanului, prin implementarea unui sistem de control adaptiv care să permită managementul traficului urban şi supravegherea video metropolitană, prin modernizarea şi extinderea sistemului de semaforizare din 134 intersecţii, dotarea intersecţiilor şi a zonelor identificate cu risc de infracţionalitate sau zone rutiere periculoase cu 230 de echipamente noi de supraveghere, îmbunătăţirea condiţiilor şi creşterea siguranţei rutiere în Timişoara, creşterea siguranţei traficului rutier, prin introducerea unui sistem modern şi operativ de supraveghere video metropolitană şi crearea unui centru de comandă  şi control unic, pentru coordonarea activităţilor de trafic management şi supraveghere video.

Consider că este un proiect util, inclusiv prin amplasarea acelor camere video în intersecţii, pentru că, atunci când se simt supravegheaţi, mulţi oameni au de regulă o altă atitudine. Şi chiar dacă filmările nu sunt acceptate ca probe în instanţe, ele pot fi folosite ca indicii”, este de părere Nicolae Istrat, fost ofiţer al Poliţiei Rutiere Timiş.

 

Print Friendly, PDF & Email