“Refugiaţi” de la Primăria Timişoara la Consiliul Judeţean Timiş

Primaria-TimisoaraNoua organigramă la care se lucrează la Primăria Timişoara şi zvonurile legate de dispariţia sau externalizarea unor compartimente, secondată de posibila pierdere a statutului de funcţionar public de către angajaţii respectivelor structuri, a cauzat o serie de transferuri de personal spre Consiliul Judeţean Timiş.

 

Schimbări de fond, anunţate din vară

Fără să mai aştepte să vadă cum va arăta noua organigramă la care se lucrează la Primăria Timişoara, o parte din funcţionarii Municipalităţii au depus cereri de pensionare sau de transfer către Consiliul Judeţean Timiş.

„Există aceste transferuri, şi până la urmă funcţionarii au dreptul să se transfere unde cred ei că este mai bine pentru ei. Sunt transferuri către Consiliul Judeţean şi rămâne de văzut ce se va întâmpla când se va definitiva noua organigramă a instituţiei. Noi încă nu am primit vreo variantă a acestei organigrame, deşi cred că ar fi fost normal să fim consultaţi”, spune Tiberiu Negrei, liderul Sindicatului Funcţionarilor Publici din Primăria Timişoara.

Conform unor informaţii din Primărie, o parte dintre cei care pleacă ar fi fost speriaţi sau derutaţi de anunţul că se intenţionează să se facă curăţenie în Primărie prin desfiinţarea, comasarea sau externalizarea unor departamente ale instituţiei. Imediat după alegeri, şefii de direcţii şi compartimente au primit o notă internă cu mesajul „Având în vedere că intenţionez să restructurez radical organigrama Primăriei, vă rog să-mi înaintaţi propuneri/ sugestii privind structurile pe care le conduceţi/ coordonaţi! Faceţi acest lucru în ideea de optim pentru interesul public, pentru achitarea în cât mai bune condiţii a misiunii de a fi a aparatului nostru, şi nu având ca ţintă interesul personal al unuia sau altuia.

 

Organigrama, definitivată săptămâna viitoare

Noua organigramă reprezintă un subiect major de interes la Primăria Timişoara, mai ales în condiţiile în care se aşteaptă ca acest document să producă schimbări majore în structura instituţiei. Conform conducerii Primăriei, documentul ar putea fi definitivat săptămâna viitoare, când va fi trimis pentru aprobare la Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici.

Şi pentru că au circulat informaţii conform cărora, prin această noua organigramă, Executivul Primăriei ar avea în plan desfiinţarea Serviciului Juridic, prin externalizarea acesteo servicii, primarul Nicolae Robu a precizat că, deocamdată, acest lucru nu este posibil.

„Vom păstra şi structura de consultanţă juridică, şi structura de reprezentare juridică în instanţă. Din păcate, legea nu permite contractarea unor servicii juridice externe în astfel de situaţii. Oricum, e greu să externalizezi totul. Cel puţin acum nu doresc asumarea unei externalizări, pentru că simt că nu suntem pregătiţi pentru aşa ceva. Faptul că sunt nemulţumit de prestaţia unora nu e totuşi un motiv să desfiinţez serviciul în ansamblul său”, a menţionat pe această temă edilul.

Acesta a mai precizat că se intenţionează o reorganizare a direcţiilor Primăriei, prin transformarea lor în structuri fără personalitate juridică, dar modul în care va funcţiona instituţia în ansamblul ei nu s-a stabilit încă.

Print Friendly, PDF & Email