Noua organigramă a Primăriei Timişoara, finalizată pentru următoarea şedinţă de Consiliu Local

Promite executivul Municipalităţii

Noua organigramă a Primăriei Timişoara este tot în pregătiri, de anul trecut. Sindicatul Funcţionarilor Publici din Primărie spune că încă nu a primit nicio variantă a acestui document, şi se aşteaptă să fie consultat.

 

Tot în proiect, din vara anului trecut

Organigrama nouă a Primăriei Timişoara, la care se lucrează de mai mult de jumătate de an, încă nu este gata. Dar există promisiuni ale conducerii Primăriei că va fi gata la următoarea şedinţă de Consiliu Local.

Noua organigramă reprezintă un subiect de interes la Primăria Timişoara, mai ales în condiţiile în care se aşteaptă să producă schimbări majore în structura instituţiei.

Şi pentru că au circulat informaţii conform cărora, prin această noua organigramă, Executivul Primăriei ar avea în plan desfiinţarea Serviciului Juridic, prin externalizarea sa, probabil prin contractarea unor case de avocatură care să reprezinte Municipalitatea în instanţe, primarul Nicolae Robu precizează că, deocamdată, acest lucru nu este posibil: „Vom păstra şi structura de consultanţă juridică, şi structura de reprezentare juridică în instanţă. Legea nu permite contractarea unor servicii juridice externe în astfel de situaţii. Oricum, e greu să externalizezi totul. Cel puţin acum nu doresc asumarea unei externalizări, pentru că simt că nu suntem pregătiţi pentru aşa ceva. Faptul că sunt nemulţumit de prestaţia unora nu e totuşi un motiv să desfiinţez serviciul în ansamblul său.”

Conducerea Primăriei mai spune că intenţionează o reorganizare a direcţiilor Municipalităţii, prin transformarea lor în structuri fără personalitate juridică, dar modul în care va funcţiona instituţia nu s-a stabilit încă.

 

Document aşteptat cu interes de sindicat

Reprezentanţii Sindicatului Funcţionarilor Publici din Primăria Timişoara susţin că încă nu au văzut noua organigramă. „Încă nu a ajuns la noi şi nici nu cred că va ajunge. Deşi normal cred că ar fi nevoie să fim consultaţi. Nu pot să vă spun nici măcar dacă fost trimisă la Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (Documentul are nevoie şi de avizul ANFP – n.r.) . Probabil că o să fim puşi în faţa faptului împlinit, aşa cum s-a mai întâmplat”, spune Tiberiu Negrei, preşedintele Sindicatului Funcţionarilor Publici din Primăria Timişoara.

Liderul de sindicat aminteşte situaţia din aprilie anul trecut, când, motivând, printre altele, structura prea stufoasă a Primăriei Timişoara, cu prea multe compartimente şi şefi aferenţi, conducerea instituţiei anunţa că vrea să opereze schimbări la nivelul aparatului din subordine, prima luată în vizor fiind Direcţia de Asistenţă Socială.

Executivul Primăriei a propus desfiinţarea Direcţiei în actuala ei formă şi înfiinţarea unei direcţii noi, fără personalitate juridică. Se spunea atunci că nu este nevoie de atâţia şefi, ci de oameni care să lucreze efectiv şi să se ocupe de categoriile defavorizate. În urma intervenţiei sindicatului, proiectul a fost retras de pe ordinea de zi, urmând a fi, eventual, readus în plen după organizarea unei dezbateri publice.

Articol scris de

jurnalist Timpolis, mircea.pavelescu@timpolis.ro