Intermodalul de la Aeroport, ultima promisiune a lui Sorin Grindeanu din funcţia de preşedinte al CJ Timiş

Ultima promisiune făcută în plenul Consiliului Judeţean Timiş de fostul preşedinte, actual premier Sorin Grindeanu, vizează realizarea Centrului Intermodal de Transport Marfă, în locaţia de la Aeroportul Timişoara. Rămâne de văzut dacă acum, teoretic cu toate pârghiile necesare implementării, noul Guvern va reuşi să depăşească stadiul de proiect pe hârtie.

 

Va rămâne doar promisiune?

Ultima promisiune făcută de fostul preşedinte al administraţiei judeţene, actual prim-ministru Sorin Grindeanu, în plenul CJ Timiş, când nu se vehicula numirea sa în fruntea actualului Executiv, vizează o investiţie care, cu toată susţinerea declarată a fostei echipe administrative de fostul Guvern Ponta a rămas tot la stadiul de proiect pe hârtie – Centrul Intermodal de Transport Marfă Timişoara. O investiţie cu o miză uriaşă pentru economia locală.

Sorin Grindeanu preciza în plen că proiectul Intermodalului, în ultima sa variantă, care prevede amplasarea în apropiere de Aeroport, ar fi în interdependenţă cu proiectul subordonării Aeroportului Timişoara către CJ Timiş. „Nu vă ascund faptul că s-a aprobat şi este pe locul 1 proiectul cu Intermodalul”, mai spunea Sorin Grindeanu. Rămâne de văzut, din modul în care vor evolua lucrurile în perioada următoare, dacă proiectul Intermodalului va rămâne pe locul 1.

„Din informaţiile mele am indicii rezonabile pentru a considera că proiectul Intermodalului, în varianta cu poziţionare lângă Aeroport, va fi concretizat în perioada următoare”, ne-a declarat directorul Aeroportului Timişoara, Dan Idolu.

Conducerea Aeroportului Timişoara mai susţine că în MasterPlanul General de Transport al României a fost cuprinsă şi dezvoltarea Aeroportului Timişoara, dar şi realizarea Centrului Intermodal de Transport Marfă, iar dacă Intermodalul s-ar face pe terenul Aeroportului, ar exista un proiect comun, care ar fi gestionat mult mai uşor la nivel local.

Conform reprezentanţilor Aeroportului Timişoara, nu există nicio logică să se promoveze două proiecte de Centru Intermodal de Transport, unul la Remetea Mare, şi unul la Aeroport, iar varianta de la Aeroport ar fi mult mai avantajoasă, pentru că în zonă există utilităţi, iar Intermodalul ar fi aproape de descărcarea de centură şi de autostradă.

 

Documentaţii pentru nimic

Alături de completarea inelului de centură al Timişoarei, realizarea Centrului Intermodal de Transport Marfă Timişoara a fost una dintre investiţiile intens vehiculate în campanii electorale începând cu 2012, şi prezentată mereu ca iminentă.  

După patru ani de administraţie judeţeană, Centrul Intermodal  ajunsese un termen tabu la CJ Timiş, în sensul că niciunul dintre fervenţii susţinători, din 2012, nu mai spunea nimic pe această temă. Nu se poate neglija în acest sens faptul că s-au cheltuit sume de ordinul zecilor de mii de euro pentru studii de fezabilitate. Doar studiul iniţial a costat 66.250 de euro, iar suma a fost obţinută parţial dintr-un proiect aferent Programului Phare CBC România – Serbia, ai cărui promotori probabil că ar fi bine să nu întrebe vreodată ce s-a ales de banii daţi în această direcţie. Ulterior, s-au alocat sume atât pentru „readaptarea” proiectului la nou locaţie de la Remetea Mare (după ce varianta iniţială cu realizare la Recaş nu a mai fost pe placul actualei administraţii judeţene), cât şi pentru reactualizarea documentaţiei.

Dacă va rămâne definitivă varianta realizării Intermodalului la Aeroport, considerată aproape în unanimitate cea mai bună, probabil că va fi nevoie de o documentaţie completă nouă, iar proiectele făcute pentru Recaş şi Remetatea Mare se vor adăuga la „portofoliul” de proiecte fără final.

BOGDAN PITICARIU

 

Timpolis, stiri timisoara, centru intermodal transport marfa timis, aeroport timisoara, cj timis

Articol scris de

Jurnalist Timpolis, bogdan.piticariu@timpolis.ro