Proiectul de reabilitare a malului canalului Bega, care vine în completarea celui care face posibil transportul public pe apă la Timişoara, trebuie prelungit cu încă un an peste termenul stabilit iniţial. Primăria nu a reuşit să găsească un furnizor pentru bicicletele şi macaraua necesare finalizării conceptului de staţii de vaporetto.
Furnizori „în urmărire generală”
Proiectul „Reabilitarea infrastructurii publice urbane a malurilor Canalului Bega” va fi prelungit cu aproximativ un an peste durata de finalizare estimată iniţială, din cauza problemelor legate de achiziţii publice aferente acestei investiţii. Primăria spune că, nici după cea de-a opta procedură de achiziţie, care viza achiziţionarea a 140 de biciclete şi a două macarale, nu s-a prezentat niciun ofertant.
Cert este că aceste sincope legate de achiziţiile publice impun prelungirea duratei de derulare a proiectului. În acest sens, Primăria spune că „având în vedere că activitatea şi punerea în funcţiune a dotărilor aferente staţiilor de vaporetto şi închiriere biciclete, precum şi activitatea subsecventă a contractului de finanţare care decurge din nefinalizarea la timp a acesteia (comunicat presă la finalizarea proiectului), nu sunt finalizate şi plătite la termenul de finalizare a proiectului de 30.06.2016, se impune prelungirea duratei contractului de finanţare până la 30.06.2017 pentru asigurarea funcţionalităţii proiectului „Reabilitarea infrastructurii publice urbane a malurilor Canalului Bega şi atingerea tuturor obiectivelor şi indicatorilor asumaţi de către beneficiar.”
Între timp, însă, pentru că Regia Autonomă de Transport Timişoara va fi administratoarea activităţii de transport public cu ambarcaţiuni pe Bega, Municipalitatea îi transferă, pentru administrare, şi bunurile rezultate în urma finalizării proiectului „Reabilitarea infrastructurii publice urbane a malurilor Canalului Bega”, în vederea asigurării funcţionării întregului sistem municipal de transport public naval pe Canalul Bega, în perioada de implementare şi de operare a acestuia.
Deocamdată însă, poate şi din cauza acestor detalii care trebuie puse la punct, încă nu se poate preciza cu siguranţă o dată de la care se va demara efectiv activitatea de transport public de călători pe canalul Bega.
„Deocamdată nu se ştie cu exactitate data de la care se va începe transportul cu ambarcaţiuni pe Bega. Proiectul este avizat de Autoritatea Navală şi toate documentele se vor elibera de această autoritate. Trebuie aduşi oameni care se pricep şi care trebuie şi plătiţi corespunzător. RATT va trebui să ţină cont că, în afară de salarizare, acest gen de transport nu presupune cheltuieli foarte mare de întreţinere, în raport cu parcul auto şi nu generează poluare”, spune Alexandru Bărboi, şeful Oficiului de Căpitănie Timişoara.
Un proiect de transformare a malului canalului Bega
Proiectul “Reabilitarea infrastructurii publice urbane a malurilor Canalului Bega” a fost aprobat printr-o hotărâre a Consiliului Local din 28 septembrie 2010, când a fost aprobată valoarea totală a proiectului, 51.650.114,49 de lei, asistenţa financiară nerambursabilă solicitată fiind de 36.624.065,55 lei.
Potrivit Primăriei, suprafaţa totală construită a lucrărilor de intervenţii este de 167.928 metri pătraţi, din care alei pietonale pe 22.979 de metri pătraţi. Proiectul prevede piste de biciclete pe 19.080 metri pătraţi, staţii de închirieri biciclete, cu o capacitate totală de 140 biciclete, şase fântâni, platforme din lemn în consolă, 40 de gradene, terase belvedere şi punţi de acces, copertine, pergole, două rampe şi platforme pentru intervenţii de urgenţă, 422 de bănci, 498 de coşuri de gunoi, două mese de şah şi 70 de şezlonguri.
Ultimele comentarii