Amânări peste amânări la deschiderea autostrăzii Lugoj-Deva

Deşi este gata de săptămâni bune, o parte din tronsonul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, pe porţiunea Traian Vuia – Margina, a rămas închisă în aşteptarea unei promise inaugurări. Între timp, în zonă s-au produs accidente care, conform Asociaţiei Pro Infrastructura, ar fi putut fi evitate dacă s-ar fi deschis autostrada.

 

Deschidere întârziată pentru „autostrada-muzeu”

O porţiune din tronsonul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, Traian Vuia-Margina, de 15 kilometri, stă de săptămâni bune închis deşi, conform informaţiilor vehiculate, este gata. Teoretic, acest segment ar fi trebuit să poată fi folosit de către şoferi încă din 15 decembrie. Apoi s-a vehiculat data de 20 decembrie, însă fără nicio finalitate.

Asupra acestei situaţii aiuritoare au atras atenţia încă de anul trecut reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura, care precizau că, deşi lucrările la calea de rulare pe cei 15 kilometri ai autostrăzii Lugoj-Deva lot 2, între nodurile Dumbrava şi Margina, sunt finalizate la cheie, există pericolul ca CNAIR să nu deschidă circulaţia din motive birocratice. Aceştia acuzau că, din pricina unui viciu legislativ, CNAIR nu a găsit o soluţie pentru a face recepţia parţială pe acest segment deosebit de important de autostradă, având în vedere că restul de 13 kilometri din totalul de 28 sunt în diferite stadii de implementare. Reprezentanţii asociaţiei mai spuneau că 15 kilometri deosebit de importanţi din autostrada Lugoj-Deva stau închişi din cauza incompetenţei autorităţilor de stat responsabile de acest proiect.

Între timp, pe DN 68A, între localităţile Dumbrava şi Margina, adică pe porţiunea de drum naţional paralelă cu „autostrada-muzeu”, s-au produs accidente, care, poate, ar fi fost evitate dacă se deschidea tronsonul de autostradă finalizat. De exemplu, pe 11 ianuarie, două autotrenuri de mare tonaj s-au izbit frontal pe drumul ce leagă Lugojul de Făget.

„Ne-am întrebat şi noi câţi oameni mai trebuie să moară în zonă, în accidente, pentru ca segmentul de autostradă să se deschidă. Nu ştiu de ce s-a amânat, percepţia mea e că s-a amânat pentru că se dorea ca Guvernul PSD să facă inaugurarea şi să-şi treacă tronsonul finalizat în portofoliu. Dacă e aşa, nu ştiu cum pot dormi oamenii ăştia, gândindu-se la victimele accidentelor din zonă”, declară Ionuţ Ciurea, directorul executiv al Asociaţiei Pro Infrastructura.

 

CNAIR nu iese din ritm

CNAIR transmitea, în decembrie 2016, că la lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, pe sectorul Dumbrava-Margina se execută ultimele lucrări pentru amenajarea nodului rutier de la Margina. Şi că se lucrează la finalizarea lucrărilor de semnalizare verticală şi orizontală – marcaje, table indicatoare. „La solicitarea antreprenorului general privind recepţia şi, implicit, deschiderea celor 15 kilometri de autostradă, am dispus ca în perioada imediat următoare să se efectueze inspecţia tehnică”, mai declarau reprezentanţii CNAIR.

Zilele trecute, reprezentanţii companiei comunicau că „în zilele de 1 şi 2 februarie au fost efectuate verificări ale lucrărilor executate autostrada Lugoj-Deva: „Odată cu finalizarea inspecţiei comisiei întrunite, vom prezenta concluziile acesteia cu privire la stadiul lucrărilor pe acest segment de autostradă.”

 

Articol scris de

jurnalist Timpolis, mircea.pavelescu@timpolis.ro